روستای فشکور چالوس برای ایجاد یک تأثیر در کسب و کار شما است

تبلیغات

روستای فشکور چالوس برای ایجاد یک تأثیر در کسب و کار شما است

 

روستای جواهرده یکی از روستاهای برتر ایران است، باید از شهر زیبای رامسر و از جاده سرسبز و چشمنواز آن بگذرید و به زیباترین روستای ایران بروید جایی بر فراز ابرها که آرامش را در آن احساس میکنید. چرا که گردنه در این فصلها، آبوهوای معتدلی داشته و سفری پر از خاطره برایتان به یادگار میماند. ناگفته نماند که در فصل زمستان حتما تجهیزات مناسب گرمایشی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. حوضخانه چشمه آبگرم ورتون که به دوره صفوی تعلق دارد، در سال ۱۳۸۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این بنا تاریخی یادگاری از دوره صفوی است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. آب قناتها برای آبیاری باغها و مزارع محله مون استفاده میشود و یک قسمت آن به روستای تلک آباد میرود. اگر خوششانس باشید، طبیعت شما را به صرف یک مه غلیظ و خنک مهمان میکند! در نهایت بد نیست بدانید که وجود ابر و مه در این جاده به دلیل مرتفع بودنش از سطح دریا نیست؛ بلکه به خاطر رطوبت دریای خزر است. برخی متخصصین معتقدند که در اصل دلیل اصلی این حجم از مه و ابر در این منطقه، ناشی از رطوبت دریای خزر است. گردشگرانی که از چشمه مرغاب دیدن کردهاند، میگویند برای استقرار در آلاچیقهای رو به چشمه بهتر است چادر مسافرتی با خود ببرید یا پارچهای همراهتان باشد که روی سقف آلاچیق بیندازید و به این ترتیب، آفتاب به شما نتابد. طبق کتیبه خود بنا که به خط کوفی نگاشته شده و توسط کارشناسان ترجمه شده است، این میل باستانی در سال ۳۹۷ هجری قمری معادل ۳۷۵ هجری شمسی و در زمان سلطنت فردی به اسم شمس المعالی قابوس بن وشمگیر و در شهر جرجان (گنبد کاووس امروزی) بنا گردیده است.

بازار طلا دبی - جاذبه های گردشگری و تفریحی بازار طلا دبی - ایلیا گشت با اقامت در روستای برنت امکان بازدید از قلعههای تاریخی و عمارتهای باستانی مانند کوشک اردشیر بابکان را خواهید داشت. اولین شهرک ساخته شده در این منطقه، دریا گوشه نام داشت. در طول سالهای اخیر بهدلیل استقبال بالای گردشگران و طبیعت دوستان از این منطقه، در اطراف آبشار ویسادار کلبه های چوبی با امکانات اولیه مناسب تعبیه کردهاند که در صورت تمایل به اقامت در نزدیکی آبشار و جنگل میتوانید آنها را اجاره کنید. بهترین زمان برای گشتوگذار در این منطقه، فصل بهار و تابستان است. همه می دانیم که اگرچه جای جای ایران زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد، اما خطه شمال از گیلان تا مازندران، چیز دیگری است. پس از ورود به ارگ، گنبد فیروزهای آرامگاه امامزاده علی (ع) را خواهید دید که شما را بهسمت خود جذب میکند. امامزاده صالح و سلطان حسین که در روستای لمش واقع شده است . روستای حیران: روستای حیران یکی از روستاهای اطراف گردنه حیران به شمار میرود که در فاصله 30 کیلومتری از آستارا قرار دارد. در یک طرف جاده، جنگلی سرسبز از درختهای خوش قدوقامت به چشم میخورد. این پارک جنگلی به عنوان یک مجموعه تفریحی در چهار فصل سال فعالیت میکند و امکانات رفاهی و گردشگری مناسبی را برای گردشگران فراهم کرده است.

صبح خیلی زود حرکت کرده و از روشنای روز برای رفت و برگشت و پیادهروی در جنگل استفاده کنید تا به تاریکی نخورید. یورگن ساکسیلد نیز مدیرعامل شرکت کامپساکس، شرکتی بود که ایران با آن قرار داد بست، او بعدها کتاب خاطراتی با عنوان «خاطرات یک مهندس دانمارکی» چاپ کرد که نمایی از پل ورسک را روی جلد کتابش استفاده کرده بود. شما تجربه بازدید از کدام یک از دیدنی های دیگر این استان را دارید؟ منطقه حفاظتشده جهان نما هم بسیار زیباست و از جاهای دیدنی گلستان به شمار میرود. بعد از اینکه ریلگذاری موقت به اتمام رسید نوبت به نصب ریلبند در این پل بود که این اقدام در سال ۱۳۱۴ انجام شد. به عنوان مثال نباید در نزدیکی مکان هایی که احتمال خطراتی مانند رانش سنگ، بهمن و سیل وجود دارد، اقدام برپاکردن چادر کرد. ییلاق های سرسبز و معروف اطراف رامسر با چندین آبشار و جنگل های انبوه، روستای جواهرده، تله کابین رامسر، مسیر مه گرفته و چشم انداز رویایی جاده های آن، سد میجران ، قلعه مارکوه که به بام رامسر شهرت دارد، جاذبه هایی هستند که اگر قصد سفر به رامسر را دارید توصیه می کنیم حتما سری به آن ها بزنید. باید از جاده هایی در دل جنگل به این نگین گردشگری شهر سیاهکل برسید.این مسیر که کوهستانی و جنگلی می باشد و شما هر لحظه با دیدن منظره های آن از زیبای آن لذت می برید و با عبور از شالیزارهای سرسبز و زیبا و باغ های چای حس قشنگ طبیعت را حس می کنید . اگر علاقمند به ماهی قزل آلا هستید، می توانید به راحتی در مسیر دسترسی به آبشار لونک قزل آلای تازه خریداری کنید. فاصله خود دریاچه تا جاده اصلی و آسفالته تقریباً ۳ کیلومتر است؛ یعنی برای رسیدن به دریاچه باید این مسیر را در جاده خاکی طی کنید.

از آنجایی که تعداد خیلی زیادی پله برای رسیدن به قلعه ساخته شده است، در گذشته و حتی امروزه به آن قلعه هزار پله گفته میشود. تا امروز داستانهای بسیاری در مورد نام این کوه بیان شده، که دقیقترین آنها به نام مادر در زبان محلی اشاره دارد، در زبان محلی مادر را به صورت مار، تلفظ میشود و به مهر و میترا اشاره دارد؛ بنابراین میتوان نتیجه گرفت که این کوه در زمانهای گذشته و بنا به آیین مهرپرستی نامگذاری شده است و نام قلعه نیز از کوه گرفته شده، چنین نام گذاری نشان میدهد که این کوه در دوران گذشته از اهمیت خاصی برخوردار بوده و شاید یک مکان مقدس به شمار میرفته و قلعهی کنونی قبلاً یک معبد بوده که بعدها به شکل یک قلعه نظامی تغییر کاربردی داشته شده است. در طول جنگ جهانی دوم متفقین برای جلوگیری از شکست اتحاد جماهیر شوروی از قوای آلمان روزانه با ۷۵ قطار ادوات نظامی و تسلیحات را از بندر شاهپور (بندر امام خمینی فعلی) به بندر شاه (بندر ترکمن فعلی) میرساندند و بطور متوسط هر ۲۵ دقیقه یک قطار از روی پل ورسک عبور میکرد. فاصله تهران تا اسالم می تواند حدود 8 ساعت طول بکشد، اما زمانی که به این جاده زیبا می رسید، کل خستگی های مسیر و رانندگی رفع خواهد شد و غرق در زیبایی های بی پایان مسیر خواهید شد.

اما این مکان زیبا را امروز همه به نام "قلعه مارکوه" میشناسند و علت این نامگذاری به طور قطعی مشخص نیست. جنگل لفور بخشی از جنگلهای هیرکانی در جنوب دریای خزر محسوب میشود و به گفته زمین شناسان به دوران ژوراسیک تعلق دارد. محل فرار آب نیز تکیه گاه راست سد است و عوامل زمین شناسی نظیر فعالیت های آتشفشانی و خردشدگی باعث افزایش گذرگاه های جریان آب در آن شده است . به همین دلیل مردم محلی از آب چشمهها برای مصارف خانگی و کشاورزی هم استفاده میکنند. در اواخر فصل تابستان نیز مجددا به سوی ییلاق میروند. زمان بازدید از پیست اسکی از پاییز تا اواخر فروردین ماه است. در اصل، معنی واژه حیران، منطقه ای پوشیده شده با مه و ابر است. تمام خانههای ماسوله با گلدانهای رنگارنگ و لوازم تزئینی زیبا آراسته شدهاند.یکی از نکات قابل توجه برای گردشگران، وجود فضایی صمیمی در طراحی و معماری داخل و خارج خانههای ماسوله است، این موضوع روحیه مردمان این منطقه را نشان میدهد. طبیعت حیران در فصل زمستان کاملا سفیدپوش شده و بسیار زیبا به نظر میرسد؛ البته فصل زمستان در این منطقه بسیار سرد است و برای خیلی از افراد قابل تحمل نیست. این آبشار به «تخت سلیمان» نیز شهرت دارد و علت آن به قطعه سنگ بزرگی مربوط میشود که بهصورت کاملا طبیعی مانند یک پل، دو طرف رودخانه را به یکدیگر متصل میکند. روستای لفور همچنین یکی از بزرگترین جنگلهای شرق استان مازندران و از زیباترین جاهای دیدنی سوادکوه را هم در خود جای داده به طوری که بعد از چند ساعت پیاده روی در جنگل لفور، تنها به بخش کوچکی از جنگل خواهید رسید و در طول مسیر، با تنوعی از گیاهان مانند ازگیل، راش، انجیلی، لیلکی و… ر کنگلو نشانههایی مانند اشیایی با علائم میتراییسمسی یافتهشده که نشان میدهد این مکان نیایشگاه مهر (میترا) بودهاست.

آبشار آب ملخ از زیباترین آبشارهای اصفهان است که بهدلیل داشتن آبوهوای مناسب و فضای آرامبخش و همجواری با رودخانه ماربر، کوههای دنا، چشمههای پرآب و جنگل، مکانی عالی برای گردشگری و گذران اوقات فراغت به حساب میآید. این جاده موقعیت جغرافیایی بسیار خاصی دارد و مرز بین ایران و آذربایجان به حساب میآید. مسجد جامع اردستان که به دوره سلجوقیان تعلق دارد و در میان باغهای انار اردستانیها خودنمایی میکند، از باشکوهترین مساجد حاشیه کویر مرکزی ایران با معماری منحصربهفرد به حساب میآید. در سفر به این منطقه میتوانید در دهکده گردشگری حیران اقامت کنید. زمانی که به مجتمع مظفر رسیدید از موسسه کاریابی توحید عبور کنید و به طرف خیابان شیرودی بروید. بعد از وارد شدن به جاده، کمی شیشه ماشین را پایین دهید تا نسیم خنک جنگلهای گیلان صورتتان را نوازش دهد. وقتی که از سمت آستارا یا اردبیل وارد این جاده میشوید؛ انگار وارد بهشت شدهاید. برای رسیدن به کردان ابتدا به سمت کرج رفته و وارد آزادراه قزوین شوید. آبوهوای باغ بهادران خنکتر از اصفهان است و با اینکه در تمام فصول ارزش دیدن دارد؛ زیبایی آن در فصل بهار با طراوت خاصش و همین طور فصل پاییز رنگارنگ به اوج خود میرسد و در نتیجه محلی بینظیر برای پیکنیک و لذت بردن از مناظر طبیعی به شمار میرود. ارگ یا قلعه خشتی مورچه خورت در شاهین شهر قرار دارد و پس از ارگ بم، بزرگترین قلعه مسکونی کشور به شمار میرود. کویر ورزنه بهعنوان نگین شرق اصفهان، از مقاصد جذاب طبیعتگردی در فصل پاییز و زمستان به شمار میرود که بزرگترین سایت تفریحی کویری ایران را در خود جای داده است. کاروانسرای سگزی، اثری مربوط به دوره صفوی است که در سال ۱۳۷۹ بهعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. روستای مشند: نام این روستا به معنای جایگاه زنبور است و در فاصله 15 کیلومتری از جاده آستارا به اردبیل قرار دارد.

اگر برای اولین بار به باغ بهادران میروید، معروفترین جاذبههای آن یعنی پارک ساحلی و بافت تاریخی باغ بهادران، پل کله، منطقه گردشگری برنجگان، سنگنگارههای باغ بهادران، روستای مورکان و سواحل زاینده رود را از دست ندهید. از اینجا به بعد نیز دیگر آب نوشیدنی در دسترس نیست و بهتر است از چشمه ای که در نزدیکی تخت میرزا قرار دارد بطری ها را پر کنید. علاوه بر استفاده از تجهیزات اسکی، با هزینهای نسبتا کم تیوب اجاره کنید و با رعایت احتیاط از تیوبسواری حسابی لذت ببرید. چادرزدن و شبمانی یکی دیگر از تفریحهای مهیج در این کویر است و به همین دلیل همراهداشتن تجهیزات کمپینگ بخش ضروری سفر به این منطقه به حساب میآید. اگر در فصل زمستان قصد رفتن به این منطقه را دارید، حتما با خودتان تجهیزات مناسب از جمله زنجیرچرخ و لباس گرم به همراه داشته باشید. برای دسترسی به این جاده تنها کافیست خودتان را به آستارا یا اردبیل برسانید. بعد از رسیدن به اردبیل تنها کافیست 56 کیلومتر دیگر را طی کرده تا زیبایی جاده حیران شگفتزدهتان کند. اگر می خواهید از مناظر بکر فیلبند دیدن کنید بهترین زمان سفر به این روستا را که فصل تابستان است انتخاب کنید. وجود پارکینگ، آلاچیق و سرویس بهداشتی، این مکان را برای شبمانی نیز ایدئال کردهاند؛ گرچه ترجیحا آذوقه سفر را از شهر تهیه کنید تا در این محل با کمبودی مواجه نشوید. امکاناتی مثل پارکینگ، سرویس بهداشتی و فروشگاه نیز برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته شده است و در نتیجه فضای مناسبی برای برپایی بساط پیک نیک در کنار جریان آب وجود دارد. فصول بهار و تابستان بهترین زمان بازدید از آبشار آبملخ است، با این حال اگر اهل کوهنوردی و طبیعتگردی هستید، میتوانید در کنار بازدید از این آبشار، از دره اتابکی به قلل قدویس صعود کنید.

با ارتفاع ۸۰۰ متر این جنگل نیمه مرتفع به حساب میآید و برای کوهنوردان گزینه بسیار خوبی است، همچنین برای کسانی که به عکاسی طبیعت علاقه دارند تعداد زیادی سوژه عکاسی در این جنگل رویایی وجود دارد. همچنین وجود سنگهای بسیار بزرگ در شاه خانی ور در منطقهی عمر سنگ بیانگر آن است که این منطقه میدان مشق سپاهیان آن دوران بوده است. سنگ وارث، از محله های شهر هچیرود از توابع بخش مرکزی شهرستان چالوس در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کلارستاق غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۵۷ نفر بودهاست. کندهاوس، کنداوس، کنس و کندهگوش درگذر زمان براساس روایتها و داستانها نام دهکده کنونی " کندلوس " است که در منطقه میخساز بخش کجور از توابع شهرستان نوشهر واقع شده است. کویر مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل از توابع کاشان قرار دارد و آنچنان زیبا است که در نیمه دوم سال، زمانی که همهجا سرد است، میتوان از حضور در این منطقه و قدمزدن روی شنهای داغ لذت برد. در کنار روستا جنگلی سبز و زیبا قرار دارد که میتوانید شب را در آن اقامت کنید. در کنار جاده نیز افراد محلی حضور دارند که مشغول به فروش محصولات کشاورزی همچون عسل طبیعی هستند. در اطراف گردنه حیران، سه روستا به نام های ونهبین، حاجی امیر بالا و حاجی امیر پایین وجود دارند که از اهمیت حفاظتی سیاسی و جغرافیایی زیادی برخوردار هستند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت اجاره ون برای شمال بدون راننده.





مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.